دستگاه پولیشر صنعتی

دستگاه پولیشر صنعتی

نگاهی به دستگاه پولیشر صنعتی و ویژگی‌ها و کاربردهای آن

دستگاه پولیشر صنعتی از جمله ماشین‌هایی است که برای امور نظافتی فضاهای اداری، تجاری و عمومی بزرگ با هدف تمیز و براق کردن سطوح کفپوش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

دستگاه پولیشر صنعتی یکی دیگر از تجهیزات نظافتی است که در فضاهای گوناگون و برای شستشو و برق انداختن سطوح مختلف کاربرد دارد. پولیشرها می‌توانند با نفوذ به لایه‌های زیرین سطوح گوناگون، از جمله سطوح سنگی، به شکلی عمیق‌تر به شستشوی آن سطح پرداخته و با پولیش زدن علاوه بر برق انداختن آن، به نوعی سطح مدنظر را از نظر ظاهری ترمیم کنند. دستگاه‌های پولیشر گاهی دارای کاربردهای دیگری نیز می‌شوند. به عنوان مثال می‌توان در فضاهای کوچک از آنها برای شستشوی کفپوش نیز استفاده کرد. اگر می‌خواهید با روش کار، ویژگی‌ها و نکات خرید دستگاه پولیشر صنعتی آشنا شوید؛ در ادامه نوشته این صفحه از وب‌سایت آذین صنعت، کوشیده‌ایم اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

دستگاه پولیشر با توجه نیاز میتواند برای شستشوی انواع کف و براق کردن آن استفاده نمود . برای استفاده های مختلف باید به نوع فرچه و پد پولیش توجه شود.

 

روش کار دستگاه پولیشر صنعتی

پولیشر یک دستگاه حرفه‌ای برای شستشو و جلا دادن سطوح گوناگون، از جمله سطوح سنگی و سرامیکی و سایر موارد سخت و خشن مشابه است. از این رو این دستگاه باید دارای استحکام و توان بالایی برای انجام وظیفه محول شده باشد.

به زبان ساده دستگاه پولیشر صنعتی دارای چند بخش اصلی است. هریک از این بخش‌ها وظیفه‌ای را بر عهده داشته و بر اساس آن باید دارای ویژگی‌ها و کیفیت مشخص باشند. موتور این دستگاه مهم‌ترین بخش آن است. طبیعتا هرچه موتور قدرتمندتری داشته باشیم؛ دستگاه می‌تواند با قدرت بیشتری کار را انجام دهد.

موتورهای مورد استفاده برای دستگاه پولیشر صنعتی معمولا دارای حداکثر سرعت 200 تا 400 دور در دقیقه هستند؛ که میزان مناسبی برای وظیفه محول شده است. فراتر از سرعت چرخش، توان چرخش موتور در شرایط اصطکاک با کف، موضوع مهم دیگری است که قدرت این دستگاه را نشان می‌دهد. این موضوع را می‌توان با میزان وات مصرفی موتور و اسب بخار آن در نظر گرفت.

دومین بخش مهم دستگاه پولیشر، برس مورد استفاده در آن است. برس‌های مورد استفاده از نظر سایز و میزان زبری دارای درجات متفاوتی هستند. طبعتا هرچه سطح مقطع برس کوچک‌تر باشد؛ توانایی وارد کردن فشار بیشتری بر سطح دارد. اما همین ویژگی موجب می‌شود در هر تلاش، بخش کوچک‌تری از سطح پوشش داده شود.

از نظر میزان زبری نیز برس‌ها معمولا به سه دسته کلی زبر، استاندارد و نرم تقسیم می‌شوند. برس‌های زبر در سطوح خشن‌تر کاربرد بیشتر داشته و قابلیت لایه برداری و پولیش بالاتری دارند. در مقابل برس‌های با درجه زبری کمتر، اگرچه توانایی کمتری در لایه برداری داشته، اما نتیجه نهایی کار با آنها از ظرافت بیشتری برخوردار است.   برای پولیش نهایی سطوح براق نیاز به پد نمدی می باشد که از طریق یک پایه پد (نگهدارنده پد) به دستگاه پولیشر متصل میشود.

در نهایت شکل ارتباط موتور و برس، موضوع تعیین کننده دیگر در ساختار دستگاه است. در دستگاه‌های ساده‌تر و نمونه‌های کوچک، موتور و برس به صورت مستقیم به یک‌دیگر متصل می‌شوند. بر این اساس نیروی موتور بدون واسطه و مستقیم برس را به چرخ درمی‌آورد. اما در سیستم‌های پیچیده‌تر ممکن است از روش زنجیری یا گیربکسی نیز برای اتصال موتور دستگاه پولیشر با برس آن استفاده شود.

نیروی دستگاه‌های پولیشر به کمک جریان الکتریسیته تامین می‌شود و کنترل دستگاه نیازمند نیروی انسانی است. بنابراین اندازه، روش انجام کار و وزن آن در راحتی انجام کار بسیار مهم است. در دستگاه‌های پولیشر حرفه‌ای، برای راحت‌تر شدن انجام کار، دو چرخ برای حرکت دادن پولیشر در سطح مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ و برس به صورت عمود بر زمین، در جلوی آن حرکت می‌کند. داشتن یک دسته بلند نیز اجازه می‌دهد تا کاربر تقریبا بدون هیچ احساس فشار و در حالت ایستاده بتواند از دستگاه استفاده نماید.

 

یک مدل از پولیشر ها وجود دارند که برای شستشوی پله استفاده میشود . اینها بدون چرخ عقب میباشند و بدون اینکه استفاده کننده خم شود پله ها را از بالا به پایین شستشو میدهد. این نوع پولیشر قابلیت جمع آوری آب را ندارد.

نکاتی برای خرید دستگاه پولیشر صنعتی

در درجه اول باید بدانید خرید این دستگاه چه نیازی از شما را برطرف می‌کند. در فضاهای عمومی مانند هتل‌ها، رستوران‌های بزرگ، بیمارستان‌ها، مراکز تجاری، مراکز اداری، مراکز عمومی مانند فرودگاه‌ها و... وجود تجهیزات نظافتی مختلف، یک ضرورت انکار نشدنی است. در واقع این ابزارها توانسته‌اند سرعت عمل نیروهای خدماتی را برای انجام کار بالا برده و نتیجه نهایی کار را بهبود بخشند. اما ضرورت وجود هر دستگاه با سایر موارد متفاوت است. به عنوان مثال وجود یک دستگاه اسکرابر برای شستشوی کفپوش محل مدنظر تقریبا ضرورتی هر روزه است. در حالی که ممکن است پولیش کردن سطح مدنظر هر چند ماه یک بار ضروری به نظر برسد. بنابراین با توجه به نیاز خود، گستردگی فضا، نوع کفپوش و سایر دستگاه‌های موجود، باید میزان نیاز خود را به دستگاه پولیشر صنعتی تخمین بزنید.

همچنین فراموش نکنید که دستگاه‌های پولیشر صنعتی معمولا مخزن و سیستم جمع‌آوری آب آلوده ندارند؛ و تنها می‌توانند کار پولیش دادن را انجام دهند. بنابراین پس از انجام این کار شما نیازمند جاروبرقی‎‌های آب و خاک یا دستگاه‌های مشابه برای شستشوی کف هستید.

هنگام خرید این دستگاه چند نکته خاص دیگر را نیز باید در نظر بگیرید که در ادامه به‌طور خلاصه مطرح می‌کنیم:

موتور این دستگاه الکتریکی است. بنابراین قدرت آن بر حسب وات تعیین می‌شود. در این دستگاه‌ها یک موتور 750 وات، چیزی حدود یک اسب بخار نیرو تولید می‌کند؛ که عددی بسیار مناسب برای انجام کار است. البته دستگاه‌هایی با موتورهای با توان کمتر و بیشتر نیز وجود دارند. در نهایت این شما هستید که باید بنابر میزان بودجه و نیازتان یکی از آنها را انتخاب کنید.

موضوع دیگر امکانات جانبی دستگاه است. به عنوان مثال قفل دستگاه از راه‌اندازی ناخواسته دستگاه جلوگیری می‌کند. قابلیت تنظیم ارتفاع دسته دستگاه امکان دیگری است که می‌تواند شرایط کار با دستگاه را برای افراد مختلف ساده‌تر کند. اهرم کنترل مایع بخش دیگری است دستگاه است که میزان خروجی آب و مایع شوینده را تعیین می‌کند. قرار گرفتن آن در جای مناسب و عملکرد ساده آن بسیار مهم است؛ چراکه از جمله بخش‌هایی است که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود شیر تخلیه نیز از دیگر امکاناتی است که کار خالی کردن مخزن را برای شما ساده‌تر خواهد کرد. طول سیم دستگاه نیز فاکتور دیگری است که با توجه به وسعت فضای مدنظر باید به آن توجه کنید.

کیفیت بخش‌های جانبی را نیز تا جای ممکن در نظر بگیرید. کیفیت چرخ‌های حمل قرار گرفته در پشت دستگاه، کیفیت برس دستگاه، قابلیت تعویض ساده آن، وجود لاستیک ضربه‌گیر در جلوی دستگاه و زاویه مناسب برس دستگاه برای شستشوی کنج‌ها و نقاط کوچک، از دیگر مواردی است که می‌تواند هنگام انتخاب دستگاه پولیشر مناسب بسیار مهم باشد.

همچنین اگر به دنبال محصول بسیار قدرتمند هستید؛ احتمالا باید به سراغ پولیشرهایی با برس دو قلو بروید. این پولیشرها از سیستم گیربکسی برای انتقال قدرت موتور به برس استفاده می‌کنند؛ و همچنین دارای دو برس هستند؛ که به دلیل پوشش دادن عرض بیشتر، کار شستشو را با سرعت بیشتری انجام می‌دهند.

در نهایت توجه به مسئله خدمات پس از فروش، طول مدت گارانتی دستگاه و وجود تجهیزات جانبی مناسب آن مانند برس‌های متنوع و مواد شوینده لازم، از دیگر نکاتی است که شما را برای داشتن یک انتخاب خوب راهنمایی می‌کند.

قطعات پولیشر صنعتی

قطعات پولیشر صنعتی

 

پد پولیشر

..