سوالات متداول مبل شویی

سوالات متداول مبل شویی

در این مقاله به سوالات متداول مشتریان در مورد دستگاه های مبل شویی ، موکت شویی و طریقه کارکرد آن توضیح داده شده است. در صورتی که سوالی دارید میتوانید در قسمت نظرات اعلام کنید تا پاسخ آن داده شود

- سوال : آیا میتوان در برس مبل شویی برای صندلی خودرو استفاده کرد ؟

> جواب : بلی ولی به علت حساس بودن پارچه روکش صندلی خودرو این کار باید با صبر و حوصله و دقت انجام شود . نکات زیر را مد نظر داشته باشید :۱،  ابتدا بایستی توسط اسپری مواد شوینده با کیفیت بر روی صندلی خودرو اسپری شود تا جرم ها راحت تر بتوان شستشو داد    ۲.  در صورتی که از فرچه مبل شویی استفاده میکنید دور آن را بسیار کم کرده و ابتدا آب و کف بر روی فرچه بیاید و بعد صندلی شستشو شود ( در صورتی که از آب گرم استفاده شود کار راحت تر خواهد بود   ۳. از فشار بیش از اندازه به صندلی خودداری نمود.  ۴. توسط مکنده ( جاروبرقی) آب جمع آوری شود .


سوال : آیا میتوان از فرچه مبل شویی برای موکت و فرش استفاده نمود ؟

> جواب : در صورتی که اندازه کم باید میتوان استفاده نمود ولی در صورتی که نیاز باشد فرش و یا موکت با ابعاد بزرگ شستشو شود بهتر از پولیشر استفاده گردد (پیشنهاد ما پولیشر 450D  است که برای فرش و موکت نیز مناسب است.


سوال : برای جمع آوری آب حاصل از شستشوی موکت و فرش جاروبرقی چند موتور مناسب است؟

 > جواب : به علت نفوذ آب به بافت فرش و یا موکت حداقل جاروبرقی دو موتور صنعتی مناسب است (پیشنهاد ما جاروبرقی دو موتور صنعتی Green 702. و یا جاروبرقی سه موتور اتوماتیک Green 703A می باشد.


سوال : آیا برای مکش آب مبل جاروبرقی تک موتور مناسب است؟

> جواب : بلی ، در صورتی که هزینه کمی میخواهید انجام بدهید یا با حمل دستگاههای جاروبرقی بزرگ مشکل دارید میتوانید از جاروبرقی تک موتور استفاده کنید (پیشنهاد ما جاروبرقی Green 251 است)


کف زیاد برای جاروبرقی مشکل دارد؟ در دید مشتری اگر مواد کف نداشته باشد انگار که کاری انجام نداده ای !!!

> جواب : کف زیاد در جاروبرقی باعث میشود که حباب ها به موتور وارد شوند ( البته موتور های جاروبرقی آب و خاک به صورتی هستند که رطوبت باعث سوختن موتور نمیشود) ولی به علت رسوب جرم در درون پروانه موتور به مرو زمان باعث کم شدن مکش و یا توقف چرخش پروانه و در نهایت باعث سوختن میگردد .  پیشنهاد ما استفاده از مواد با کف کنترل شده است و یا در صورتی که می خواهید مواد پر کف استفاده کنید بایستی مقداری آنتی فوم با مقداری آب محلول کرده و درون سطل جاروبرقی بریزید (حدود ۱ لیتر) که در هنگام مکش کف را از بین برده که وارد موتور نشود . پیشنهاد دیگر استفاده از جوراب توری یا پارازیت و کشیدن روی فلوتر جاروبرقی است که در هنگام مکش حباب ها نگذارد وارد موتور شود.

برای اطلاع بیشتر در مورد نحوه کارکرد موتور آب و خاک اینجا کلیک کنید


سوال : فرچه مبل شویی خریدم به نظرم زبر است ، آیا به مبل آسیب نمیرسونه؟

> جواب : فرچه های مبل شویی آذین صنعت از نوع متوسط هستند. در صورتی که نرم تر باشد زود حالت گرفته و عمر بسیار کمتری دارد .  به دلیل تیز بود نوک موهای برس ، برای اولین بار بایستی حدود نیم ساعت بدون استفاده از آب بر روی سطح زبر مانند پشت فرش یا سطح سیمانی فرچه زد تا تیزی مو ها از بین برود و برس نرم تر گردد .   در هنگام شستشو از آب گرم استفاده شود یا برس را به مدت یک دقیقه در آب گرم قرار داد .    در هنگام شستن مبل هایی با پارچه حساس دور دریل را کم نموده و از فشار زیاد خودداری نمایید .   


سوال : کارکرد مبل شوی صنعتی Green 703 ba  را توضیح دهید :

> جواب : این محصول  یک دستگاه کامل است که مبل شوی دریلی Ronix و جاروبرقی را با هم تلفیق نموده .    دارای سه موتور صنعتی آب و خاک با قابلیت تعویض موتور اتوماتیک است. برای شستشوی مبل دارای برس مبل شویی است که با داشتن یک عدد پمپ داخلی و مخزن مواد شوینده دیگر نیازی به مخزن سمپاش وجود ندارد . مواد شوینده از طریق شلنگ بر روی برس منتقل میشود ، میزان آب خروجی را میتوان توسط شیر بر روی برس تنظیم نمود. مکش آب کثیف نیز میتواند توسط جاروبرقی انجام شود.  البته میتوان از این دستگاه به عنوان جاروبرقی آب و خاک نیز استفاده نمود

جهت رویت اطلاعات بیشتر این محصول اینجا کلیک کنید...


سوال : تفاوت میان دستگاه های مبل شوی صنعتی و مبل شوی خانگی در چیست؟

> جواب : دستگاه های مبل شوی خانگی عمدتا دارای ابعاد کوچک ، حجم مخزن کم و موتور خانگی هستند که برای استفاده هفته ای یک یا دو بار ساخته شده اند و قیمت های مناسبی دارند. 

دستگاه های مبل شوی صنعتی دارای موتور صنعتی دو پروانه ، حجم مخزن بزرگ و برای استفاده تا ۲۰ مرتبه در هفته ساخته شده اند . 

هر دو تقریبا یک عمل را انجام میدهند و تقریبا کیفیت کار نزدیک به هم دارند 


سوال : لطفا مراحل شستن مبل را برای یک فرد تازه کار توضیح دهید :

> جواب :  مبل شویی حرفه ای نیاز به تجربه و شناخت نوع پارچه و کیفیت آن دارد . 

برای شروع اگر مبل مدتی در انباری بوده و خاک زیادی دارد بایستی توسط جاروبرقی خاک و گرد و غبار پاک شود (جاروبرقی باید دارای فیلتر خاک باشد) 

در مرحله اول مواد شوینده با خلوص بالاتر را بر روی سطح اسپری نموده (توسط سمپاش های ۱ لیتری و کوچک)  تا اجازه دهید جرم ها و کثیفی ها آزاد گردد که شستشوی راحت تر و بهتری انجام شود.

با توجه به نوع پارچه می توان از فرچه مبل شویی یا فرچه دستی استفاده نمود (پارچه های حساس و گران قیمت را با برس دستی و یا فشار کم فرچه مبل شویی انجام داد)  در روکش های چرمی از بخار شوی با میزان حرارت زیاد استفاده نشود .  در مبل های ارزان قیمت ممکن است از فرم کم کیفیت و یا خورده پارچه استفاده شده باشد که اگر مواد شوینده به عمق نفوذ کند ممکن است رنگ لایه زیرین به رویه مبل انتقال پیدا کند و در اصطلاح رنگ پس دهد ، بنابراین پیشنهاد میگردد بعد از برس زدن سریعتر آب مکش شود تا کمتر به عمق نفوذ کند

مرحله بعد مکش آب حاصل از شستشو است که توسط جاروبرقی آب و خاک انجام میشود . بهترین وسیله نیز پارویی مبل پاک کن است . 

خشک شدن و قابل استفاده بودن مبل بستگی به نوع جاروبرقی و تعداد موتور مکنده دارد که عمدتا بعد از ۲ الی ۵ ساعت قابل استفاده است.

برای راحتی کار و کثیف نشدن محیط پیشنهاد میشود که فرش جمع شود و روی سرامیک عمل مبل شویی انجام شود. ( در صورت خیس شدن سرامیک میتوانید با پارویی مخصوص جاروبرقی آب را جمع کرد)


سوال : برای مبل شویی بخارشوی بهتر است یا دستگاه های مبل شوی Green ؟

> جواب : دستگاه های بخار شوی صنعتی امکانات زیادی دارند از قبیل نظافت مبل و صندلی ، پرده ، موکت ، سنگ و سرامیک و شیشه و...   ولی از لحاظ قیمتی بسیار بالاتر از دستگاه های مبل شویی Green هستند.

اگر فقط برای مبل شویی و صندلی شویی میخواهید دستگاهی تهیه کنید بهتر است از دستگاه های مبل شوی Green استفاده کنید . اگر میخواهید دستگاهی همه کاره و سبک تهیه کنید میتوانید از بخارشوی صنعتی Desiderio استفاده کنید

لیست محصولات مبل شوی

..