نحوه استفاده از دست خشک کن

نحوه استفاده از دست خشک کن

دست خشک کن ها در سرویس ها بهداشتی عمومی وجود دارد ولی واقعا در مورد نحوه استفاده بهینه چه چیزی میدانید ؟

 

اکثر مردم میدانند که شستن منظم دست بخشی از بهداشت فردی است اما خشک کردن موثر دستها نیز برای سالم ماندن و کاهش شیوع میکروب ها مهم است . در این مقاله به بررسی مزایا و مضرات دست خشک کن ها می پردازیم و همچنین دستورالعمل سریع در مورد نحوه عملکرد آنها به روش بهداشتی ارائه می شود,

  



 

شستن دست

  

خود را به طور کامل بشویید.اگرچه خشک کردن دستها برای کاهش انتشار میکروب ها مهم است ، اما شستن کامل دست ها برای بهداشت ضروری است. قبل از استفاده از سشوار ، این مراحل را برای شستن دست ها دنبال کنید:

  • برای خیس کردن دستان خود از آب گرم و سرد استفاده کنید.
  • صابون را بمالید و دستان خود را بکشید ، آنها را به هم مالیده و مراقب باشید که از صابون در قسمت پشت دست ، بین انگشتان دست و زیر ناخن ها استفاده کنید.
  • حداقل 20 ثانیه طول بکشد تا دستان خود را شستشو دهید.
  • آنها را زیر آب تمیز بشویید.

 

نحوه صحیح استفاده از دست خشک کن

 

از رطوبت اضافی دستان خود خلاص شوید.بعد از اتمام شستشو ، می توانید با تکان دادن دستان خود در سینک ، به آرامی این عمل را انجام دهید . هرچه رطوبت بیشتری از بین برود ، استفاده از خشک کن سریعتر خواهد بود.

    


دست خشک کن اتوماتیک برقی

 

دستورالعمل های مربوط به دستگاه را دنبال کنید.اکثر دست خشک کن ها دارای تصاویر و دستورالعملهایی هستند که به کاربران نشان می دهد که چگونه عمل خشک کردن را به طور موثر و بهداشتی انجام دهند.

 


استفاده از دست خشک کن

 

دستان خود را زیر دستگاه قرار دهید.بسیاری از دست خشک کن ها ، امروزه می توانید دستان خود را زیر دستگاه  قرار دهید به طور خودکار روشن می شود.

  • این باعث می شود خشک کن بهداشتی بیشتری اداشته باشند زیرا لازم نیست دکمه ای را فشار دهید که افراد بی شماری نیز به آن لمس کرده اند.

 


دست خشک کن چشمی

 

کف دست خود را به سمت خروجی هوا باز کنید و بگذارید هوای گرم میان دست های شما جرکت کند.کف دست خود را کمی به سمت پایین قرار دهید تا آب را از دستان جدا کرده و باعث شود زودتر خشک شود

 


طرز استفاده از دست خشک کن

  

هنگام نگه داشتن دست در زیر خشک کن ، دست های خود را به هم مالش ندهید.اگرچه ممکن است احساس کنید که دستان شما را در حالی که در زیر خشک کن قرار دارند ، سریع تر خشک شود ، اما در واقع می تواند شیوع باکتری ها را افزایش دهد.

 


خشک کن برقی اتوماتیک

 

صبر کنید تا دستان شما کاملاً خشک شود.دستان خود را زیر خشک کن نگه دارید تا کاملاً خشک شوند ، زیرا دستان مرطوب باعث افزایش میکروب ها می شوند.

 


خشک کن برقی چشمی

  

از چسباندن دستان خود در داخل دستگاه یا لمس لبه خشک کن خودداری کنید.این مکان ها دارای باکتری هستند و شما با لمس این سطوح آلوده به میزان زیاد اثر شستشوی دست ها را کاهش می دهید. همچنین افرادی را که از خشک کن استفاده می کنند بعد از شما در معرض خطر بیشتری قرار می دهید.

 


خشک کن اتوماتیک دست

 

وقتی کارتان تمام شد دست را از دستگاه دور کنید.امروزه بیشتر دستگاههای دست خشک کن هنگام  اتمام کار یا وقتی که دستان خود را از زیر خشک کن جدا می کنید ، خاموش می شوند. برخی از مدل ها همچنین پس از مدت زمان مشخصی خاموش می گردد.

 


مزایا و مضرات دست خشک کن ها :

دست خشک کن برقی

   

صرفه جویی در درختان و آب . به جای استفاده از دستمال حوله های کاغذی ، از دست خشک کن برقی برای صرفه جویی در آب و قطع درختان استفاده کنید .

  • برای جایگزینی دستمال کاغذی که روزانه از آنها دور می ریزیم ، باید 51 هزار درخت روزانه قطع شود.
  • برای تولید یک تن دستمال کاغذی ، 17 درخت قطع شده و 20 هزار گالن آب مورد نیاز است.

 


استفاده از دستمال در دستشویی

  

زباله را کاهش دهید . استفاده از خشک کن دست بر خلاف حوله های کاغذی باعث کاهش قابل توجهی در زباله  می شود.

  • در مقیاس جهانی ، حوله های کاغذی دور ریخته شده ما سالانه 254 میلیون تن سطل زباله تخمین زده می شود.
  • در ایالات متحده هر سال بیش از 13 میلیارد پوند حوله کاغذی مصرف می شود.

 


استفاده از دست خشک کن

 

گسترش میکروب های ناشی از خشک نشدن دستان را کاهش دهید.در حالی که شستن کامل دست ها بهترین راه برای جلوگیری از شیوع میکروب ها است ، اما خشک کردن دستان نیز باعث کاهش شیوع باکتری ها می شود. 

 براساس آزمایشات CDC ، میکروب ها به راحتی و به دست های مرطوب منتقل می شوند. 

 


خشک کن برقی هوشمند

 

از لکه های آب روی لباس خود جلوگیری کنید.اگر دستان خود را بشویید و آنها را خشک نکنید ، معمولاً لکه های آب در سراسر لباس مشاهده میکنید. (ممکن است آب چکیده شود و یا با لباس دست ها را خشک کنید) برای جلوگیری از بروز این اتفاق از سشوار استفاده کنید.

 


سیم دست خشک کن

 

زیست محیطی خشک کن های دستی را ارزیابی کنید.در حالی که دست خشک کن های می توانند به کاهش کربن شما کمک کنند ، اما هنوز هم تأثیر محیطی دارند. آنها برای اجرا به برق نیاز دارند و از این طریق در انتشار دی اکسید کربن نقش دارند.

  • خشک کردن دستان شما با خشک کن های معمولی 2200 واتی سه بار در روز به مدت یک سال 12.07 کیلوگرم  دی اکسید کربن تولید می کند.
  • برای ارزیابی ردپای کربن در استفاده از خشک کن های دستی ، همچنین به این فکر کنید که چگونه شرکت برق محلی شما تولید برق می کند.هر چه ذغال سنگ (گاز و یا نفت) بیشتری استفاده کند ، خشک کن کربن بیشتری تولید می کند.
  • کاهش هزینه ها : استفاده از دست خشک کن 99 درصد هزینه نسبت به دستمال کاغذی کاهش پیدا میکند. هزینه با بت خرید و انبارش و جایگزینی را هم باید اضافه کرد

 


دستگاه دست خشک کن برقی

 

خطرات سلامتی را ارزیابی کنید.محققان به این نتیجه رسیده اند که دستمال کاغذی انتخاب  بهداشتی تری است.  در اینجا برخی از اصلی ترین دلایلی که کمتر خشک کن های دستی در کاهش شیوع میکروب ها موثر هستند وجود دارد: 

  • دست خشک کن ها در اماکن عمومی بندرت تمیز می شوند.
  • مردم اغلب دستان خود را در خشک کن یا روی لبه می چسبانند و باکتری ها را روی سطح خود می گذارند.
  • خشک کن ها می توانند باکتری ها را روی سایر سطوح و روی افرادی که از آنها استفاده می کنند ،انتقال دهند .
  • در مطالعه‌ای که در ژورنال عفونت بیمارستانی منتشر شده است ، محققان تعیین کردند که خشک کن های جت 4.5 برابر بیشتر از باکتریهای مجاور از خشک کنهای هوای گرم و 27 برابر بیشتر باکتریها نسبت به حوله های کاغذی دارند. اما محققان دیگر روشهای به کار رفته در مطالعه را زیر سوال برده اند.
  • البته با تولید دست خشک کن های جدید که دارای فیلتر هوای ورودی هستند میزان آلودگی به میزان زیادی کاهش پیدا میکند

   

   


نکات

  • محققان موافق هستند که حوله های کاغذی یک انتخاب بهداشتی و بهداشتی تر از خشک کن های دستی هستند ، بنابراین اگر نگران انتشار میکروب ها هستید ، این ممکن است گزینه بهتری باشد.

 

هشدارها

  • هنگام استفاده از سشوار دست خود را به هم مالیده نکنید. این باعث افزایش شیوع باکتری ها می شود.
  • برای جلوگیری از انتشار میکروب ، انگشتان خود را درون دستگاه قرار ندهید و لبه خشک کن را لمس نکنید.

 

 

..